2012

Ny makeover

Vi inleder det olympiska året med att presentera en ny logotyp.

2009

Springa? Serva? Kasta?

Banbrytande ny forskning från University of Portsmouth leder till skapandet av våra sport specifika BHar. För första gången får löpare, tennis spelare och fotbollspelare varsin specialiserad produkt för sin sport.

2005

3D forskning, bröströrelser

Bounce-o-meter, var en viktig del av forskningen i University of Portsmouth, dom var först med att undersöka bröstets rörelser i 3D under träning, vid varierande hastigheter med kvinnor upp till en G-kupa mäter man rörelser på tre sätt - utan bh, med en vanlig behå och med en Shock Absorber. Resultaten visar att en Shock Absorber kan minska rörelsen två gånger så mycket som en normal behå!

2004

En ny profil

Längdshoppsmästarinnan Jade Johnson blir nytt ansikte för Shock Absorber, för att fira OS 2004 i Aten, hon framhålla vikten av att bära en sport-bh.

2000

Bara bollen ska studsa

Anna Kournikova blir Shock Absorbers ansikte, hon frontar en brittisk annonskampanj för att utbilda kvinnor om vikten av att använda rätt BH.

1995

Klar för lansering

Shock Absorber har utvecklat en samling av Sportbh:ar utformad för olika stöd, med ett brett utbud, storlekar upp till kupa till en G kupa, Shock Absorber lanseras med idrottslegenden Sally Gunnell.

1994

Forskning

Forskning som bedrivs vid universitetet i Edinburgh stödjer utvecklingen av den ursprungliga sport bh'n. Designad för att motverka de negativa effekterna av träning på kvinnors kroppar, ger ett unikt genombrott för idrottare och idrottskvinnor.